ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان

همایش فعالان هیئت‌های مذهبی و تجلیل از خادمان موکب‌های اربعین استان همدان در عراق

همایش فعالان هیئت‌های مذهبی و تجلیل از خادمان موکب‌های اربعین استان همدان در عراق به همت جامعه ایمانی مشعر و کمیته مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه ستاد اربعین در مورخ ۲۹/۹/۹۸ برگزار شد.
خطیب توانای کشورمان، حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی معرفت‌الله را یکی از موضوعات شاخص در دین برشمرد و گفت: اربعین حسینی شرایطی را مهیا کرده که هرسال معرفت ما نسبت به امام معصوم افزایش می‌یابد.
وی برپایی موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین را طی طریق در مسیر کسب معرفت نسبت به امام حسین(ع) دانست و تأکید کرد: حضرت اباعبدالله(ع) محدود به یک نسل و یا یک زمان خاص در تاریخ نیست.
مومنی تمسک به امام حسین(ع) و توجه به اربعین حسینی را سبب تمدن‌سازی در داخل و خارج از کشور دانست و با اشاره به تلاش جبهه باطل در مواجهه با این تمدن‌سازی گفت: فتنه دشمنان تمامی ندارد و باید نسبت به این موضوع هوشیار بود.
این خطیب توانا با اشاره به اینکه در فتنه اخیر دشمنان تلاش می‌کردند مردم را با اغتشاشگران همراه کنند اما راه به جایی نبردند اظهار کرد: باید نسبت به برنامه‌های جریان فتنه و باطل هوشیار بود.
وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه امت‌سازی به معنای حرکت در جبهه حق و مسیر پیامبران الهی است گفت: کربلا برای ما نماد تمدن است چراکه حول آن طواف صورت می‌گیرد و امت‌سازی رخ می‌دهد.
مومنی با بیان اینکه نباید از کثرت جبهه باطل ترسید افزود: جبهه کفر و باطل به واسطه تمسک به اباعبدالله(ع) و سیره آن از بین می‌رود چرا که نام سیدالشهدا(ع) از بین برنده فتنه‌هاست.
وی ادامه داد:
دشمنان از فرهنگ عاشورا هراس دارند زیرا متوجه شده‌اند فتنه‌ها تنها با اتصال به فرهنگ کربلا و عاشورا از بین می‌رود.
این خطیب توانا با بیان اینکه عاشورا هزینه‌ای بود که پیامبراکرم(ص) برای امت‌سازی و عبور امت خود از فتنه‌ها پرداخت گفت: دشمن به دنبال نفوذ در جبهه انقلاب و گسست آن است، پس مراقب مجالس عزای سیدالشهدا(ع) به عنوان محور اتصال امت با عاشورا باشید.
مسئول کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان همدان نیز بیان کرد: امسال بیش از ۱۸ موکب از استان همدان در کشور عراق برای خدمت به زائران اربعین برپا شد و ۵ میلیون نفر از خدمات بهره‌مند شدند.
محمدعلی بادامی افزود: در اربعین امسال یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اقلام مصرفی از سوی مردم به موکب‌های حسینی اهدا شده است.
مسئول جامعه ایمانی مشعر استان همدان نیز از حضور ۱۵۰ هیئت مذهبی در استان به تشکیلات جامعه ایمانی مشعر خبر داد و ساماندهی روضه‌های خانگی و هیئت‌های مذهبی زنان را از دیگر اقدامات برشمرد.
جلال تلطفی با تأکید بر لزوم توجه به مسئله خانواده در جامعه ایمانی مشعر افزود: از آن جا که دشمنان خانواده را هدف قرار داده‌اند باید این موضوع در هیئت‌های مذهبی توجه شود

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *