عتبات استان همدان

کارگاه قالی بافی لالجین

هنر و هنرمندی از دیرباز با مردم خطه دارالمومنين استان همدان بوده و در عصر مدرنیته نیز هنوز این توان زبانزد عام و خاص است به شکلی که هنرمندان استان همدان خاص لالجين شهر جهاني هنر مدتي است اقدام به بافت قالي و اهدا به حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسين عليه السلام از طريق ستاد عتبات عالیات نموده اند استان همدان سرزمین بلند پایه ایران و فرهنگ غنی و پر افتخارمان همیشه برمدار توحید آن هم بر سبیل عقلانیت حرکت کرده و این گوهر ناب توحید را نیز از عشق به ۱۴ نور مقدس که سرمنشأ خیر هستند، اخذ کرده است.

جلوه این ترکیب و ترویج با ورود به کارگاه‌های تولید قالی دست باف استان به دست شیرزنان خطه هنر شهر لالجين هویدا است. بزرگ مادرانی که علاوه بر تربیت شیرمردان شیعه در دامان پاکشان، رسالت را پایان یافته ندیده و با توان دستان ظریف خویش نیز در خدمت به رسول الله (ص) که همان صراط مستقیم است نقش دل را بر ترنج قالی نشاندند و با اشک و آه خود روضه‌ای در نوع خویش بی نظیر برپا کردند.

setad_banovan_hamedan@🆔

 

عتبات استان همدانعتبات استان همدان

اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. محمدعلی بادامی پاسخ

    سلام ودرود بربافندگان محترمه که بدون هیچ گونه چشمداشتی چشم وتوان خود را این گونه درراه اربابشان ازروی اخلاص نثارنموده وتقدیر وتشکرا زبانیان وخیرین این گارگاه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *