مردم همدان ۱.۵ میلیارد تومان برای باسازی عتبات عالیات کمک می‌کنند

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان همدان گفت: این استان بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای باسازی عتبات عالیات متعهد شده که به یاری اهل بیت(ع) و مردم مؤمن همدان تحقق خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان محمدعلی بادامی، ظهر امروز در سومین جلسه  کمیته دانشگاهیان ستاد عتبات عالیات که با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها تشکیل شد، اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست که ستاد بازسازی عتبات؛ مجموعه مردم نهادی است که بازوی دولت در امر بازسازی و توسعه عتبات کشور عراق است.

وی گفت: فعالیت در ۶ حرم عتبات عراق کار سنگینی است که علاوه بر بازسازی عتبات، موضوع پیاده‌روی اربعین نیز به این ستاد واگذار شده است که امسال ظرفیت بالا رفته است و بنا شده که ۲۴ استان از مرز خسروی وارد کشور عراق شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان همدان، با بیان اینکه استان همدان پایلوت کمیته دانشگاهیان ستاد بازسازی عتبات است، اذعان کرد: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تعهد سال گذشته ستاد بازسازی عتبات استان همدان بوده ‌که خوشبختانه محقق شد و امسال نیز این استان بالغ بریک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان متعهد شده ‌که به یاری اهل بیت(ع) و مردم مؤمن همدان تحقق خواهد یافت.

وی با تأکید بر اینکه کلیه عملیات بازسازی و توسعه حرم اهل بیت(ع) در کشور عراق توسط ایرانیان انجام شد، گفت: سامرا توسط بازوان ایرانیان بازسازی شد و حتی گسترش نیز یافت که در طول انجام عملیات اجرایی آن شاهد انفجارهایی بودیم که منجربه مجروح شدن چند نفر و به شهادت رسیدن افراد شد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها در ترقیب افراد به کمک رساندن به ستاد بازسازی عتبات باید توجه کنند که نباید شأن اهل بیت(ع) کمرنگ شود، عنوان کرد: کمیته داشگاهیان توجه کنند که در فعالیت‌های خود شأن اهل بیت حفظ شود و نباید در محیط علمی و فرهنگی دانشگاه جایگاه اهل بیت پایین بیاید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان همدان با بیان اینکه در دانشگاه با سه قشر استاد، دانشجو و کارمند روبه رو هستیم، گفت: شبهاتی در این زمینه در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود که اگر دانشگاه از پاسخگویی آن عاجز بود، باید ان را به ستاد انتقال دهد تا ستاد پاسخگوی آن باشد که نکته حائز اهمیت این است که کلیه شبهات در این زمینه از سوی غرب به ویژه انگلیس وارد می‌شود.

وی ابراز کرد: باید توجه کنیم که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم حرم ساخته می‌شود و حرکت غیبی در این زمینه وجود دارد چراکه شاهد بودیم پروژه‌ها با سرعت پیش‌ می‌رود لذا موضوع مهم این است که افراد از این سفره‌ای که باز شده جا نمانند و این توفیق نصیبشان شود که شریک توسعه حرم اهل بیت(ع) باشد.

وی با بیان اینکه اعضا کمیته دانشگاهیان بازسازی عتبات استان همدان می‌توانند افسران جنگ نرم در این حوزه باشند، اظهار کرد: اهل بیت(ع) به توسعه حرم نیاز ندارند و امنیت نکته مهم بازسازی و توسعه حرم است و مشاهده می‌کنیم که دشمنان و وهابیت نسبت به این موضوع زاویه گرفته‌اند لذا آنها بر اهمیت توسعه حرم اهل بیت(ع) واقف هستند و از این امر احساس خطر می‌کنند.

بادامی با اظهار اینکه باید نظام‌مند و سامان‌دهی شده عمل کرد، گفت: نکته مهم دیگر این است که باید اقتضائات و سطوح هر دانشگاه در فعالیت آنها در این حوزه مورد توجه است.

وی در ادامه درباره ستاد اربعین اظهار داشت: کمیته دانشجویی و دانشگاهیان ستاد اربعین استان همدان می‌تواند سرآمد همه کمیته‌ها باشد چراکه این کمیته دارای ظرفیت بالایی است که می‌تواند در حوزه اربعین یک جریان ایجاد کند که حتی بعد از اربعین استمرار داشته باشد.

وی بیان کرد:۵ هزار نفر سهمیه در استان همدان در نظر گرفته شده است که ۳۰ایستگاه در این استان برپا خواهد شد و کمیته دانشجویی وظایفی از جمله اعزام کاروان‌های دانشجویی برای میزبانی، اعزام دانشجویان به پیاده روی و برگزاری کارگاه آموزشی خادمین را بر عهده دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان گفت: با مشارکت خیرین و ناذران این استان، ۸ موکب برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی برپا می‌شود و رسانه‌های جمعی نقش بسزایی در اطلاع رسانی به زائران اربعین حسینی دارند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌های جمعی بویژه صداوسیما در اطلاع رسانی به مردم گفت :در بحث اربعین و ارائه خدمات این رسانه‌ها باید نقش پر رنگ‌تری داشته‌ باشند.

بادامی با بیان اینکه همه امکانات توسط خیرین و مردم دارالمؤمنین همدان برای موکب‌های استان مستقر در کشور عراق فراهم شده است، افزود: اقلام مازاد بر نیاز در اختیار ستاد مردمی اربعین در استان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت کانال فرهنگی معاونت فرهنگی و اطلاع‌رسانی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان به اهمیت و ارزش تبیین جایگاه پیاده‌روی اربعین پرداخت و گفت آداب سفر زیارت و معاشرت و رعایت مسایل امنیتی در ادامه فعالیت کانال درارتباط کاربران قرار می‌گیرد‌.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان از اعلام نیاز موکب فرهنگی از طرف این ستاد به ستاد مرکزی خبر داد و خاطر نشان کرد: در صورت موافقت با راه‌اندازی این موکب در کربلا اقلام فرهنگی در اختیار موکب‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *