کمک ۴۵۰میلیون تومانی همدانی‌ها به بازسازی عتبات

محمدعلی بادامی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: فاز دوم صحن حضرت زهرا(س) در عید غدیر خم به بهره‌برداری خواهد رسید.این پروژه در سه فاز انجام می‌شود که فاز اول به بهره برداری رسیده، فاز دوم در عید غدیر و فاز سوم در اربعین سال‌جاری افتتاح خواهد شد و تا اواسط سال آینده به اتمام می‌رسد.

بادامی اظهار کرد: پروژه ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف بزرگترین پروژه در جهان تشیع است که به دست ایرانی‌ها، با بهترین طرح‌ها و معماران ایرانی که از بین مجموع طرح‌های کشورهای اسلامی است، انتخاب شده است.

وی عنوان کرد: این صحن در مجموع ۲۲۰ هزار مترمربع است که ۱۱۰ هزار مترمربع زیارتی و ۱۱۰ هزار مترمربع آن غیرزیارتی شامل پارکینگ، غذاخوری، مهمانسرا، کتابخانه، موزه و مدرسه حوزه علمیه بوده و گنجایش این صحن بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر است.

بادامی در ادامه گفت: هر مترمربع از صحن حضرت زهرا(س) معادل ۳ میلیون تومان است که هر خیر می‌تواند با پرداخت این کمک‌ها سند افتخاری به نام خود ثبت کند.

وی تصریح کرد: در استان ۱۴ دفتر نمایندگی با حضور۱۲۰ نفر نیروی افتخاری در حال جمع‌آوری نذورات و کمک‌های مردمی است.

بادامی از اعزام ۴۵ نفر نیروی مهارتی خبر داد و گفت: این نیروها به صورت افتخاری در دوره‌های یک ماهه به شهرهای سامرا، کاظمین، نجف و کربلا اعزام می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان از برگزاری مسابقه کتابخوانی طلیعه غدیر در روز عید غدیر خبر داد و خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند این کتاب را از دفاتر نمایندگی‌ها خریداری کنند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *