نشان محبت

برگزاری مراسم نشان محبت در استان همدان

«نشان محبت» در جای جای این مکان و در بین انسان‌هایی که از مال دنیا چشم‌پوشی می‌کنند تا شاید اجر کارشان در سرای ابدی نصیبشان شود، موج می‌زند.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، قدم در مکانی می‌گذاریم که شاید به نظر از وجود افراد معمولی اعم از کودک، زن و مرد و پیر و جوان و حتی عشایرها با سربندهای چفیه پر باشد اما محبت را در اعماق نگاه تک تک حاضران می‌توانید مشاهده کنید.
پس از زیرنظر گذراندن سالن، سن اجرای مراسم با آنچه در تصورت بود، کاملا متفاوت است و در نهایت صفا و زیبایی آن هم در هتل پنج ستاره شهر ساخته شده است.
مجری و عوامل برگزاری مراسم سازنده برنامه «نشان محبت» هستند که در اوج هیجان و انرژی برنامه را برگزار می‌کنند، خوشبختانه خبری از سخنرانان و مسئولان استانی نیست و همه از خود مردم هستند، حتی دو تن از بازیگران کشوری «جلیل فرجاد» و «سیدجواد طاهری » نیز در بین مدعوین دیده می‌شوند.
بر خلاف حضور مسئولان، تا چشم می‌چرخد خانواده‌های معظم شهدا و خیرین دیده می‌شوند به علاوه خبرنگاران و عکاسانی که همواره در پشت صحنه همه مراسمات مذهبی و دینی حضور دارند. دو گروه متشکل از جوانان و نوجوانان نیز با مدیحه‌سرایی حال و هوای حاضرین را حسینی کردند.
اینجا تمام کسانی‌که حاضر هستند فقط اشک می‌ریزند از غربت حسین‌بن‌علی(ع) و دلتنگی برای بین‌الحرمین، اینجا مادران شهدا به یاد پیکرهای غرق به خون جگرگوشه‌هایشان با خانم لیلا همدردی و هم‌نوایی می‌کنند، اینجا پدران شهیدان در فراق جوانان خود مویه سر می‌دهند و تنها راه التیام داغ فراق آنها پرچم سرخ و مشکی حرم ارباب بی‌کفن است که در سالن می‌چرخد و به تبرک برآن بوسه می‌زنند و به یادگار اشک چشم خود را برآن ماندگار می‌کنند.
حاضران این مراسم به نام خیرین حرم‌ساز آمده‌اند تا آنچه از مال و منال دنیوی دارند در راه آل‌الله فدا کنند و اندوخته‌ای هر چند کم برای قبر و قیامت خود پیش بفرستند.
در اینجا خیرین برای کمک از هم پیشی می‌گیرند؛ از پدر شهیدان حجازی که چهار سند هدیه می‌کند، یا خانمی که با خلوص نیت با گرانی‌های حال حاضر از یک کیلو طلای خود می‌گذرد تا همسر شهید بشیری از شهدای مدافع حرم که از حلقه نامزدی خود که یادگار همسرش بود، می‌گذرد.
امام حسین(ع) از کلیه وجوهات نقدی که خیرین از ۵۰ هزار تومان تا ۱۳۰ میلیون تومان را یکجا پرداخت می‌کنند تا کشاورز بهاری که از ۱۰ تن سیب‌زمینی محصول خود می‌گذرد، از بانویی که در جلوی چشم همه ۶ النگو از دست بیرون می‌آورد تا مادری که از تنها انگشتری یادگار مادر خود می‌گذرد، از بانویی که به خیر اموات خود ۴۰۰ متر زمین در اسدآباد اهدا می‌کند تا کمک ۱۲۰ میلیونی روحانی تویسرکانی، همه و همه را قبول می‌کند.
در این برنامه صحنه‌هایی را شاهد بودیم که شاید در هیچ زمانی به چشم نبینیم و آن چیزی جز اخلاص و عشق به اهل‌بیت(ع) نبوده و نیست، این ایام مصداق کامل آیه «والسابقون السابقون اولئک المقربون» است و همه محبان اهل‌بیت(ع) با پیشی گرفتن از هم تلاش برای خیرات کردن در راه اهل‌بیت(ع) هستند و در مقابل این همه بخشش، تربت صحن و سرای ابی‌عبدالله پاداش این خیران است، باشد که رضای مرضی باری تعالی باشد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان گفت: مجمع خیرین حرم‌ساز استان همدان برای نخستین‌بار در استان ایجاد و برای ساخت عتبات عالیات نذورات جمع‌آوری می‌کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، محمدعلی بادامی ظهر یکشنبه ۲۵ شهریور در جشنواره خیرین حرم‌ساز استان همدان، اظهار کرد: به همت ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات، برای نخستین‌بار ستاد خیرین حرم‌ساز در استان راه‌اندازی شده است.
وی درباره خیرین استان همدان بیان کرد: در استان همدان همه اقشار از جمله روستائیان، عشایر و از همه شهرستان‌ها حضور دارند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان عنوان کرد: تا به امروز ۱۶ کیلو طلا، بیش از دو تن مس، ۲۰۰ سند برای ترفیع گنبد اباعبدالله(ع)، ۴۰ سند برای توسعه صحن حضرت زهرا(س)، ۶۰ سند برای توسعه حرم حضرت زینب(س) و نیم کیلو انگشتر برای توسعه صحن حضرت عباس(ع) از مردم همدان جمع‌آوری شده است.
وی با بیان اینکه امروز ۷۰۰ گرم طلا نیز اهدا شد، تصریح کرد: طرلان خسروی از همدان یک کیلو و ۱۵۰ گرم طلا و یک بانوی ملایری سند یک آپارتمان کامل را برای توسعه صحن و سرای حضرت عباس(ع) اهدا کرده است.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم که با حضور ۵۰۰ نفر از همه اقشار مردم و مسئولان برگزار شد، بیش از یک میلیارد تومان نذورات از قبیل مقدار زیادی طلا، سند خانه، وجه نقد، اقلام ساختمان‌سازی و چند جلد قرآن نفیس توسط خیرین همدانی برای ساخت و تکمیل حرمین امامین پرداخت شد. در پایان این مراسم نیز از خیرین حرم‌ساز استان همدان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *